City lights and London nights

Ok, så etter mye bloggpress gir jeg etter. Her kommer et nytt innlegg og fler skal det vel bli:)

Nå er det en uke siden jeg kom hjem fra London og gjett om jeg hadde en helt fantastisk tur! Jeg dro sammen med bestejentene; Kassandra, Marit, Kine, Anette og Birgitte. Alle bortsett fra Kassandra, som var allerede var ankommet London, møttes klar for tur på flesland og la ut på den etterlengtede jenteturen.  Etter timer med reising og en hel del matprat ( grunnet at en hver av oss var veldig sulten ) ankom vi hotellet, Grand Plaza Apartments og fikk en koseilg overraskelse av Kass på hotellrommet:

Champis og herlig frukt utgjorde en perfekt start på vårt opphold i London. Etter en liten samling på rommet vårt gikk vi ut for å mette magen som på det tidspunktet skrek etter litt middagsmat. La meg bare si, vi reiser med stil:

Hvor endte vi ikke opp, annet enn på Burger King?! Det var blitt såpass sent at alle restaurantene var stengt, bortsett fra Mc'Donalds og Burger King da. Vi var alle like sulten så vi hadde ikke annet valg enn å innta nærmeste burgersjappe. For et syn vi må ha vært. Seks høylytte jenter fra Norge med latterkrampe in tha house. Bordet vårt så ut som en slagmark. En skulle tro vi hadde vært å festet hele natten og var stoppet for nattmat på vei hjem.

Kine kom med en søt kommentar til Marit som forsiktig ba om en serviett nr. 2: " Har du bare brukt ÉN serviett Marit? Jeg har brukt SYV!!! "
Skjønne Kine med babysmekken på plass:

Vi var alle ganske trøtt så vi bestemte oss får å gå noenlunde tidlig i seng for å være opplagt til shopping neste morgen. Alle var innstilt på English breakfast så ved morgengry møtte vi i hotellets frokostsal og spiste en god frokost.

Med sol og 20 °C var hele gjengen superklar for å hit the stores og bruke litt penger.

" Ring meg "-bilde. Oh yeah, gjett om det stinket i den telefonkiosken. Aldri igjen sier jeg bare!

Etter et par timer på Topshop og Zara ( ja, jeg skrev rett, vi trenger nemlig timer i de butikkene) og noen tusenlapper fattigere tok vi oss en velfortjent pause på Starbucks. Det var endeilg tid for den lenge savnede Frappuccinoen som smelter på tungen. Nam!

Turen gikk så videre til Selfridges. Vi tok en liten "siklerunde" på Mulberry og kjøpte deretter et par artikler på makeupavdelingen. Mer rakk vi ikke før vi måtte sette kursen mot hotellet for å gjøre oss klar for kveldens festligheter. Flinke Marit hadde gjort god research på forhånd og fått tips om restauranter vi burde gå på, men grunnet tidsnød igjen endte vi opp med pizza takeaway på rommet. Så jeg får gjenta at vi virkelig reiser med stil! Man mister all tidssans når man er på shopping, ihvertfall med denne jentegjengen. Men vi finner alltid en løsning, så med pizza, vin og beautyproducts koste vi oss masse på hotellrommet frem til vi skulle dra til konserten.  ( Da klarte vi å passe tiden;) )

Beautiful girls:

Forrige gang vi var på jentetur i London ( Britneykonsert 2009 ) tok vi taxi til O2 arena og syntes det tok alt for lang tid. Denne gangen var vi virkelig smart og tok tuben og det vi kom frem til var at dét gikk fort!

Obligatorisk vindbilde på tuben, ( håret mitt blåste visst rett i fjeset på en mann som stod bak meg, men jeg var litt for opptatt med å få håret til å flagre i vinden til å merke det ):

Vel fremme på O2 arena fant vi plassene våre. Vi hadde sitteplasser som vendte rett mot scenen så vi så veldig bra. Det er jo egentlig veldig gøy med ståplasser på konserter, men der er masse positivt med sitteplasser også! F.eks alle gangene vi måtte på toalettet så hadde vi garantert plassene da vi kom tilbake. Vi hadde plass til jakkene våre og drikke i cupholder. Marit og jeg satt standby med pc'en da billettene ble lagt ut for salg i desember 2010 så vi var veldig heldig som fikk billetter:) Vi fikk tre og tre sammen, og helt tilfeldig kom de to forskjellige plassene ( x3 ) rett ved hverandre! Helt perfekt!

Calvin Harris hadde et spektakulært åpningsshow. God-sanger trillet inn som perler på en snor. Sjekk den fantastiske dj booth'en han hadde: med mange forskjellige lysshow.

Ready for Rihanna!

Før Rihanna kom på scenen snudde plutselig veldig mange seg og begynte å ta bilder. Joda, da var det Ne-yo som kom for å se konserten hennes. Vi kunne jo ikke la være å joine mengden, så vi tok noen bilder vi også. Dette på tross av at man ikke akkurat kan kalle oss for tidenes fans! Men, en kjendis er en kjendis, og en kjendis skal avbildes, ikke sant? Ikke rart alle b- og c-kjendisene har alt for god selvtillit og "me-factor"!

Etter litt venting inntok Rihanna scenen og for en intro! Hun åpnet med my favourite: Only Girl In The World. Sceneshowet var forrykende med kuliss og klesskifte til omtrent hver sang. Den dama er bare helt rå!

Et par stk fornøyde fans!

Etter konserten ble vi igjen på O2 en god stund. Der er en hel verden innenfor dørene til arenaen ( utenfor selve konsertlokalet ) med mange barer og restauranter. Vi satt oss inn på en bar og tok et glass vin med to søte jenter, Anna og Lise fra Bergen. Da taxikøen ( som vi vet fra erfaring er laaang etter konserter ) hadde minsket gikk vi ut og hooket en taxi. Vi dro til Regent/Swallow street og gikk på et utested som heter The Cuckoo Club, som jeg fikk anbefalt av en som kjenner London mye bedre enn meg. Sinnsykt kult utested med utrolig bra musikk.

Neste morgen, rise and shine, da var det tid for en lang shoppingdag!

Hva er vel en Londontur uten et par bilder fra rulletrappen i tuben? Noen som sa turister?!

Vi startet dagen i New Bond Street hvor der virkelig er flotte butikker. Kassandra fant seg et fint skjerf på Mulberry og jeg fant selvfølgelig en veske! Fornuftig som jeg er bestemte jeg meg for å tenke på det til dagen etter. ( Som om at jeg ikke hadde bestemt meg fra første gang jeg prøvde vesken på skulderen min! ) Anyways, vi vandret igjennom hele gaten, gikk innom blant annet Miumiu, hvor Marit fant en veske å tenke på og YSL. Virkelig fine butikker der ja!
Kassandra fikk en søt liten fugl på Mulberryposen sin; Polly Kenneth:

Igjen, et bilde man bare må ta når man leker turister i London by. Oh happy days <3

Kvelden kom og det var duket for en ny fabulous night.

Vi skulle spise på en av Marits anbefalte restauranter, men ble atter en gang rammet av tidsnød så satset heller på Hard Rock som lå nært utestedet vi skulle på. Ikke feil det, der er det jo alltid god stemning, gode drinker og god mat.

På kveldens program stod enda et utested jeg hadde fått anbefalt; Whisky Mist. Her hadde vi satt oss opp på en liste og var i kontakt med utestedets pr og event manager så det skulle bli en bra kveld. Og det ble det, i aller høyeste grad!!

Vi slapp kø og kom rett inn og fikk vårt eget bord i vipavdelingen. Der stod drikken klar og ventet på oss på bordet og vi slapp å bruke en penny på stedet. Veldig greit i og med at vi igjen hadde shoppet endel ( og hadde planer om å svi av enda mer dagen etter ). Vi mikset egne drinker og danset natten lang. Igjen, et utested som spilte fantastisk bra musikk og for en stemning det var der. Hele stedet var bare sinnsykt kult.

Vi danset altså igjennom hele kvelden. Jeg tror faktisk jeg har fått mer trening på denne ferien enn jeg har fått på lenge, med all dansingen, gåingen fra butikk til butikk og en heftig løpetur igjennom flyplassen som jeg kommer tilbake til senere;)

Utover kvelden kom denne jenta(nedenfor) inn og Kine kom igjen med et gullkorn: " Hun lette igjennom skapet, men fant ingen topp som matchet buksen, såå hun gikk uten."

Hun var helt INSANE flink å danse, akkurat som på en film. Til tider tok jeg meg selv i å bare stå i ro og se på hun. Mektig imponert! Det var jo selvfølgelig en liten gjeng der med, la oss si, mindre kule folk. Han ene, som du ser nede på gulvet med briller, skulle altså utfordre denne flinke dansejenten, så det ble en liten battle foran bordet vårt. Han var jo overraskende sprek, gikk ned i spagaten og greier, men det var egentlig bare ugly å se på. Han var uansett ikke flink å danse, selvom han virkelig hadde troen på det selv.

Etter han hadde sittet i spagaten en stund var det jentas tur på gulvet, og vel satt hun ham på plass. Knockout!

Det ble en aldeles vellykket, fantastisk kveld som vi alle kommer til å leve på lenge tror jeg. Utelivet i London kan virkelig ikke sammenlignes med Bergens trasige uteliv. Fantastisk liv i London!

Dagen etter, desverre hjemreisedagen, var en perfekt dag for dyre innkjøp. Med andre ord, Marit, Kass og jeg inntok New Bond Street med åpne lommebøker. Veske på meg <3 Clutch + skjerf på Marit <3 og enda et sjal på Kass <3   Så da hadde alle hver sin Polly;) Snakk om jenter som ikke klarer å motstå fristelser! Vi er ihvertfall flink å motivere hverandre til å bruke penger, for en trio!

Etter noen timer med shopping trengte vi litt mat i magen og gikk til koselige st. Christoper's place for lunsj/middag.

Det er et kjempekoselig strøk som ligger litt bortgjemt nede ved Selfridges.

Polly 1, Polly 2, og oi, det har visst sneket seg med en Polly 3 nede i høyre hjørne også.

Etter et smakfullt måltid var det tid for å dra til flyplassen, noe som skulle vise seg å bli et veldig prosjekt. Late som vi er bestemte vi oss for å ta taxi til flyplassen. For da slapp vi jo å bytte tog og alt det stresset med å kjøpe billetter. Vi spurte flere ganger på hotellet hvor lang tid det tok, selv med rushtrafikk og svaret vi fikk var 1 time. Ok, tenkte vi og fant ut at selv om det skulle vise seg å ta 1,5 timer gikk det greit. Så vi stablet oss inn i en taxi og satte kursen mot Gatwick airport.

Vi fant fort ut at vi hadde tatt en dårlig beslutning. Trafikken stod stuck, og da mener jeg så og si dønn i ro. Det var midt i rushtiden og vi fikk vite at det hotellresepsjonen hadde fortalt oss ikke stemte. På toppen av rushtrafikken hadde det vært flere ulykker i trafikken så flere veier var stengt. Jada, virkelig høns på tur! Vi satt og telte minuttene. Kine og jeg prøvde å bruke de kontaktene vi har gjennom flyplassen, men vi fikk aldri tak i handlingagentene på gatwick. Da det var fem min til insjekk stengte sa taxisjåføren at det var ca 20min igjen av kjøreturen, så vi begynte å planlegge en alternativ hjemreise med sas eller å sove over til neste dag.

Da vi ankom flyplassen var det 35min til flyet skulle gå og vi sprintet til innsjekk. Etter litt om og men fikk vi heldigvis sjekket inn. Gjett om vi var lettet, men stresset endte absolutt ikke der. Vi måtte løpe hele veien fra innsjekk, gjennom pass og sikkerhetskontroll og til gaten, som selvfølgelig lå et stykke unna. Hva gikk ikke galt? Først mistet vi éne Polly, så mistet Kass et bankkort, som en hyggelig fyr rakk å retunere før vi løp videre, Marit hadde selvfølgelig glemt vannflasken i håndbagasjen slik at vi ble stoppet i sikkerthetskontrollen, det er i det hele tatt et under at vi rakk flyet. Selv løp jeg på sokkelessen etter sikkerthetskontrollen og var helt kokt da vi kom frem. Som jeg nevnte tidligere, denne turen var reneste treningsøkten for meg! Da vi kom frem til gaten ble vi fasktisk møtt av et hyggelig menneske som spurte om vi var de som hadde sjekket inn sent og gratulere oss med well done! Vi rakk flyet! Helt sykt! Neste gang møter vi 3 timer før på flyplassen. Gjett om jeg ble og kommer til å bli mobbet for dette på jobb! Det verste var at vi ikke var de siste som gikk ombord i flyet. Et par taxfree-shoppere kom lenge etter oss.

Fornøyd ombord i flyet hadde vi en hysterisk morsom flytur hjem, noe som er et under for meg med en viss grad av flyskrekk. Jeg hadde ihvertfall en helt fantastisk tur til London og gleder meg allerede til neste eventyr vi skal ut på:)